torsdag

På spåret, i plurret och ner i hålet......

I veckan har jag varit på KOLLO med min brukare & vi cyklade dresin en av dagarna. Vädret var fint & turen helt underbar.


Blandad natur, allt ifrån en vy som denna till rena trollskogen som på filmen sist i inlägget.




I går var jag hemma igen & parkerade bilen för att trött ta mig hem.



I dag, torsdag, tog jag & A med Emma till Lomma hundbad. Emma skulle äntligen få bada. Här var vi flera timmar. Badade, solade & brände oss...haha.



Bilen var varm när vi kom & skulle ta den.



Även här i Lomma har man byggt & byggt. Så vi bilade genom de nya stadsdelarna.



Dessa hus & lägenheter låg så nära stranden att man hade stranden bara på andra sidan gatan.



Hungrig & trött gick jag & tog en öl & pizza. Det satt gott.



På kvällen åkte vi till en bangolf bana vi aldrig spelat på. Den ligger mittemot det hus där Per Albin Hansson en gång bott.



A studerar banorna & måttar hur hon skall slå med sina fingrar.....



Kiosken som hyr ut klubborna.



A slår bollen och inleder stark.



Stolt tar hon upp bollen från hålet.



Så fortsätter hon till nästa bana. Trots att jag slog fyra hole in one (1:or) så vann A med 51 mot 54 poäng.



Här är filmen från dresincyklingen.



6 kommentarer:

  1. Godmorgon.
    Vackra bilder tycker jag. Det var skoj att se hur de byggt i Lomma. Skulle kunna tänka mig bo där.

    Minigolf är skoj. Men vet du vad, här finns det inget sånt. man undrar varför.

    Dresincykling skulle jag gärna prova. Man upplever så mycket längst med banan.

    Ha en skön helg nu.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Oj finns inte minigolf hos er? Vore kanske en bra affärside ju i så fall. Ja dresinen var verkligen häftig.

    SvaraRadera
  3. Färdas fram genom naturen på en dressin skulle jag gärna vilja prova på, det låter skönt förutsatt att vädret är skapligt.

    SvaraRadera
  4. Tack igen för fina bilder!
    Men så kul att få åka/pumpa dressin:D
    Tänkte göra det en gång på Österlen men blev tyvärr inte av.

    Ha en riktigt mysig helg!

    SvaraRadera
  5. Mina dagar

    Ja du borde prova. Det var alla tiders. Ha en skön helg.

    SvaraRadera