lördag

En kvällstur bland ängsblommorna.

I går tog vi en liten stadstur med Emma. Denna blomsteraffär på Regementsgatan är fin. Skyltarna är lite gammeldags.


EON eller förr (Sydkrafts hus) ser märkligt ut. Kommer man från sidan ser det ut som byggnaden inte ha ett enda fönster.


Men står man mittemot så vimlar det av fönster. Har ingen historia om detta hus och ingen anknytning till det heller mer än att det legat där så länge jag minns.



Malmö Borgarskola däremot, som ligger bredvid Eon.....här kan jag berätta att både jag, brorsan och min mormor har gått och studerat.



Bort mot Hästhagen stod denna erotik abulans. Den tillhör en erotisk pub och dansställe...haha.



Lite tjatigt men här kommer Emma igen. Låg i morse i solen och njöt.



Hon hade fällt bak öronen, tyder på att hon är på bushumör.



Men ingen katt såg hon denna gången.



Nu i kväll åkte vi återigen till brosfästet. Vi var här för ett par dagar sedan med A:s föräldrar, men gick inte hela vägen förbi bron.



Vi var spända på hur lång turen skulle bli och hur landskapet skulle vara.



Skita, sket månraket...så parkerade Emma flugorna....ha ha.



Kvällsvädret var riktigt skönt.



Det vimlade av Skånes landskapsblommor.......Prästkragen. Det lös av dom överallt.



Vy mot Klagshamn.



Vy mot Öresund och Köpenhamn.



Nu vet vi vart vi skall plocka blommor till midsommar, fast både jag och A jobbar då ju......



Det blir rätt ok även om man tar mot sols.....även med en mobiltelefon kamera.



Vi hade kommit ut på andra sidan av bropåfarten och ut på stora vägen. Det var en skön gångtur hittills och vi hade mer att gå.



En liten damm vid vägen och småfiskarna slog i ytan.



Ängsblommorna fanns vart man än tittade.



Ett häftigt moln försökte jag föreviga.



Aj tusan, här ute fanns en enorm hundrastplats......Emma nosar nyfiket.



Men här har homo sapiens dragit fram. Fast hela området vimlade av enorma soptunnor så har vi ännu inte lärt oss kasta och städa.



6 kommentarer:

  1. Himla häftiga himlabilder! Tack för vandringen :D

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och det är så vackert överallt, men vacker är också Emma, världens goaste hund!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Anki

    Ja jag gillar testa ta så bra foto jag kan på allt möjligt, med min mobil mest. Lite utmaning. Men jag vill ju också låta naturens egna färger få tala så dom är inte behandlade på något sätt.

    SvaraRadera
  4. Snäckskalsdalen

    Tack, alltid kul med beröm. Blev stolta och glada över berömmet över Emma, vår älskade "lilla" vovve. Hehe

    SvaraRadera
  5. Fån Rahden

    Mm, jättefint är där.

    SvaraRadera