måndag

Fotograferade mina föräldrars flagga i går. Så vackert se flaggor vaja i vinden.


I dag, vid lunchtid, gick jag till Mobilia och skulle leta efter kläder och skor.


Innde på Dressman tog jag ett par klädesplagg och provade. Köper inte dyrare märkessaker för att jag sliter kläder mycket och tycker det är onödigt att då köpa ett par dyrare än några par billigare....för de billigare vara ändå längre.


Mötte A i akademi-bokhandeln. Hon älskar dessa Tintin häften och hade visst köpt tre nya i dag.



Det var väldigt längesedan jag köpte denna typ av gympaskor, men jag behöver nu till den siste på jobb, det kommer ett läger och då måste jag ha skor. Adidas visserligen men billiga och sköna. Från Scorett.



Det blev också två par jeans, ett pat mörka och ett par ljusa blå. Stumpor fick jag 12 par för 150 riskdaler.

Jag shoppar väldigt sällan och kommer nog inte shoppa mer kläder i detta årtiondet...haha.


10 kommentarer:

  1. Det var ett bra köp, och snyggt. Gillar skorna.
    Monkan

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tjusig vår svenska flagga är! Särskilt mot den blå himlen. Hurra!
    Kan inte låta bli ... Köpte du stumpor? ;D
    Min gubbe (eller rättare sagt jag till honom) köper nästan alltid kläderna på Dressman. Deras skjortor å kallingar är jättebra!

    SvaraRadera
  3. Monkan

    Tack. Jo skönt och ha köpt på sig lite nytt.

    SvaraRadera
  4. Anki

    Ja Dressmans kläder är ok. Jo jag antingen får kläder i present och julklapp eller köper själv. Har en mamma som förökt lära oss barn att klara sådant själv. Ingen kost ju...hehe. Hur ska man annars klara sig i samhället? :-)

    SvaraRadera
  5. Haha, tro nu inte att gubben inte kan handla själv, det kan han. Han avskyr bara att gå i affärer och han vet att det blir bra när jag handlar, oftast billigare också :D

    SvaraRadera
  6. Anki

    Visst förstod jag att han kan handla själv...hehe. Men en sak undrar jag om killar, fast jag e det själv. Varför det ska vara så svårt att va färg, pris och vutikmdveten med kläder och det som har med hem och göra.....men när det gäller elektronik så vet vi precis. Egentligen är det lättare va medveten lm sådant när det gäller kläder och sådant

    SvaraRadera
  7. Tintin ja, gud vad jag älskade att läsa dessa magasin.

    SvaraRadera
  8. Kul att du tyckte det var intressant:). Mycket fint du köpt. Svenska flaggan gillar jag:) Sverige är fantastiskt!

    SvaraRadera
  9. Corrina

    Ja Tintin och så fans det Gaston och Marsipulami......hehe

    SvaraRadera
  10. Messan

    Hej och välkommen hit. Tack för berömmet av mina klädval...he he.

    SvaraRadera