fredag

StarWars på toaletten?

Kanske inte alla som tar foton från en toalett. Det är andra gången jag gör detta, den första var då vi åkte till Nordkap. Denna gång är det från en toalett i ett köpcentrum. Vem påminner denna tunna om?


Jo, Starwars stjärnan R2D2, CP3O:s kompis.

I veckan såg jag också ett bröllopspar anlända i en veteranbil till Margareta paviljongen i Pildammsparken, för fotografering.


Bruden förbereder sig inför fotograferingen.



I dag åt jag en fika här på sjukhusets lilla fontänhörna. Hälsokällan kallas denna fontän och den är gjord av Anders Olsson år 1910.


"Att vara en sinnebild för sjukhusets strävan att bringa hälsa och krafter åt dem, som anförtros åt dess vård."


I dag så gick vi också förbi Skogshill, då vi var ute med Emma. Min farmor bor här. Det är en sorts äldre/grupp boende och hon har bott här nu en tid. Här gick jag i förskola en gång för 40 år sedan, då låg här en gammal villa.



2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken festlig papperspelle :D

    SvaraRadera
  2. Anki

    Ja jag undrar just om designern tänkt på likheten.

    SvaraRadera