lördag

Mando, en kopparklädd restaurant.

Eftersom om jag jobbade så blev det inte så mycket midsommarfirande av. Men jag fick en tur till Käglinge, utanför Malmö under arbetet. Här hade man ringdans och sång. Rätt mysigt.


Mycket barnfamiljer hade kommit och tagit med picknick.




I dag, lördag, gick jag ut med Emma en långtur. Detta är vårt grannkvarter.



Vid Bellevuegården finns denna stora rondell med en anslutande väg med träd allé.



Så var vi ännu en gång i Hyllie. Emporias enorma parkeringsgarage är snart klart.



Hyllie ridklubb och dess hagar.



På kvällen skulla A och jag ut och äta på Mando. En tuff restaurant mitt i centrum.





Vi anlände med buss till centralen och genade Stortorget.



Mandos innerväggar och tak är klätt med koppar. Vart du än tittar så ser du kopparplåt.



Maten var urgod.



Uteserveringen. Stället är jättepopulärt och måste besökas om man gästar Malmö.



Efteråt gick vi mot Triangeln för att ta bussen därifrån och hem.



Satte oss på Triangelns lilla torg vid glasskiosken och vilade lite. Utomlands är sådana här småtorg och kiosker öppna oavsett helg eller vardagar och utelivet sprudlar omkring dom...men här är vi tyvärr dåliga på att ha öppet. Vi har ännu inte förstått det här med turismen fullt ut.



A vilar sig lite på den sköna soliga bänken.



Lilla Emma fick också leka av sig med kompisarna på rastgården. Här väntar hon som vanligt på dom. Hon brukar vara först här.




4 kommentarer:

  1. Vad fina ni är, hälsa A det!
    Maten ser hur god ut som helst och nu blev jag ju hungrig. Får bli en nattamacka ...

    SvaraRadera
  2. Anki

    Tack! Ja jo maten va supergod. Man satt mysigt där och servicen var utmärkt.

    SvaraRadera
  3. Jag tror minsann att jag har suttit på den där uteserveringen för några år sen, tycker det ser bekant ut. Det låter som om ni hade en väldigt trevlig kväll men fin miljö och god mat.

    SvaraRadera
  4. Cici

    Ja tror jag säkert. Den är ju omtalad och omtyckt. Ett flott ställe faktiskt.

    SvaraRadera