torsdag

Sjukt & idiotiskt sätt att polera sina fönster.........

I dag vid Triangeln så såg jag att människor stannade upp på gatan och tog fram mobiltelefoner, digitalkameror och tillochmed systemkameror. De riktade kamerorna åt samma håll.....åt en lägenhet där en tjej höll på att klättra ut genom rutan och ställas sig på fönsterbläcket nästan 3 våningar upp. Alla stod och gapade och vissa va redo trycka på 112........



Här är hon på väg ut. Ser inte högt ut men det ÄR högt upp.


Här ser ni hur högt upp det är och hur riskabelt hon står där och vinglar. Bara för att ett fönster skulle putsas. Jag fotade snabbt och skickade bilden till Sydsvenskan, så jag får se om min bild kommit med bland "läsarnas bild".

6 kommentarer:

  1. Ja, jösses ... Men det känns bekant, måste jag erkänna. I lilla "Rucklet" är det gammaldags fönster, där yttre bågen öppnas UTÅT. Det har hänt att även Stjärnkraft setts balansera på fönsterkarmen, mer eller mindre på fastighetens fasad, för att räckas fram till den bortre delen av glaset ...

    Håller tummarna för att tidningen tar in din bild! Nog betalar de väl i så fall någon form av honorar för det?

    SvaraRadera
  2. Stjärnkraft/Nina

    Aja baja, man ska inte leka superhjälte....haha. Kanske viss höjdskillnad på det fönster du balanserade vid än det tjejen i går va vid. Ja jag fick ju in dn bild för lite sedan i tidningen så får se om de gillar mina bilderbu också.

    SvaraRadera
  3. Visserligen var det bättre förr minus några saker - som fönster som öppnas utåt

    SvaraRadera
  4. Haha! Jovars, hon klår mig ju faktiskt med ett våningsplan ;o)

    SvaraRadera
  5. Zoega59

    Hej och välkommen. Kan hålla med dig.

    SvaraRadera
  6. Stjärnkraft/Nina

    Ja men även på din höjd kan det bli farligt....men inte lika våghalsigt...haha.

    SvaraRadera