torsdag

Rök, damm, brummande motorer och bensinlukt.

I dag åkte jag och min pappa till speedway banan i Malmö för att se Allsvenskan och det var Malmös Gnistorna som mötte Dalarnas Masarna.


Det mekades mycket i depån.


Unga killar bara som körde.



Vi var tidiga och folk hade inte ankommit ännu. Vädret i början var fint.



Här presenteras alla förarna, både från Gnistorna och från Masarna.



Nu var tävlingen igång och det rök väldigt.



Här är ett heat klart och killarna är på väg till depån.



Den här cykeln och munderingen var fin.



Så gick nästa heat igång.



Här kommer alla fyra i kurvan.

Två från Masarna (vit och gult) och två från Gnistorna (blått och rött).



Man spolade av banan med vatten så att det inte skulle ryka så mycket.



Ibland testade killarna sina cyklar på raksträckan innan start.



Som denna killen. Gasade så att han stegrade.



En förare till som skall till depå.



Frammåt kvällen hade depån belysts mysigt av lampor.



Nöjda Masar mekar med missnöjda Gnistor som i dag förlorade.


4 kommentarer:

  1. Fin Emma film i förra inlägget!
    Hon är så söt din vovve!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Tack. Ja kunde inte parera så musiken slutade när filmen slutade...men annars nöjd med den. Har hundra och åter hundra bilder på Emma, så det va svårt veta vilka jag ville ha med. Så Emma fick välja...haha.

    SvaraRadera
  3. Jag har varit på speedway en gång. I forntiden, haha, när Owe Fundin körde ... Minns bara mest att det var ett jäkla liv och att kolstybben de körde på luktade pyton ...

    SvaraRadera
  4. Anki

    Jovisst luktar det och hörs, men en del av charmen. Jag är ingen kille som gillar fotboll eller hockey men motorsport gillar jag. Speedway är lite speciellt. Men vill se motorsporterna LIVE. Underlaget på banan i dagens läge tror jag är krossad tegel.

    SvaraRadera