söndag

Emma vill shoppa loss, men..........

Gårdagens väder var inte bra. Åskan mullrade och himlen lös upp av hundratals blixtar och regnet skvalade i perioder. Men Emma och jag besökte mina föräldrar och det fanns en studn då vi kunde sitta ute och Emma krokas.


Emma är lite anfådd, då luften i går var tung att andas.

Jag har en sambo som är glad för IKEA.....hehe...så gissa vart vi åkte mot kvällen?

Dom förberedde tydligen för något som hette cirkus rea.

En tygvarg med randiga strumpor blev det till lilla Emma.


Nu på morgonturen ville Emma shoppa loss i djurbutiken bredvid oss. Men det går inte in i hennes lilla skramliga skalle att dom inte har öppet en söndag. Haha.



Hon tryckte nosen ett antal gånger mot dörren som inte öppnade sig. Hon testade även knappen som gör att dörren öppnas själv. JO, hon har lärt sig den. Men såg ännu mer förtvivlad ut när dörren ännu inte öppnades.



Caspers är en relativt nyöppnad djurbutik och drivs av en ung tjej som är driven och duktig.



En välsorterad djurbutik och vi har blivit stammisar.



Konsumbutiken hemmavid har återfått "Blåvita" varor i hyllorna...men det stod på en skyllt att dessa endast var på besök. Men visst minns ni väl "blåvitt" som inte sålde så bra.




Nu skall jag dra en vits och kommer göra det ibland i inläggen.



Drängen mötte upp bonden på tågstationen med häst och vagn. Bonden frågar:
- Har det hänt något ovanligt då jag har varit borta?
- Nej det har inte hänt något ovanligt.
- Vad har du på vagnen?
- De förbrända svinen.
- De förbrända svinen?!
- Ja, ladugården brann ner.
- Brann ladugården ner?
- Ja, den antändes från boningshuset.
- Har boningshuset brunnit?
- Ja, ett av ljusen på kistan välte.
- Vems kista?
- Er frus.
- Har min fru dött?
- Ja, hon ramlade ner från stegen och bröt nacken.
- Vad gjorde hon på stegen?
- Hon var full.
- Det var väl inget ovanligt.
- Det var det jag sa. Det har inte hänt något ovanligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar