tisdag

Soligt men kallt

Soligt men kallt har det varit i veckan. Emmas kissetur var verkligen kall då vi gick till Lorensborg. Även om solen lös, hjälpte inte dess strålar att ens värma.

Under viadukten och över till Bellevue Park. Ett område med relativt nybygda Alphus som inhyser både serviceboende och även 55+ boende om jag inte har fel för mig. Fräcka hus tycker jag.

Lite längre bort än så finns en rädgård där detta trädet växer. Kolla kottarna, dom är stora som en underarm.....riktiga biffiga kottar.

Ute i Oxie sken morgonsolen i dag. Det hade snöat lite under natten och temperaturen var -8 grader.

På lunchen kollade jag till Emporia.....oj...mycket av glasfasaden hade kommit upp. Byggjobbarna var i full gång.

Väldigt kul bygge att följa, allt här ute i Hyllie.

På kvällen åkte jag och hämtade A på äldreboendet där hon jobbar som USK.

Här var allting så fridfullt lugnt.

2 kommentarer:

  1. Du har vackra omgivningar när du går kissrunda med Emma.
    Alphusen verkar häftiga tycker jag.

    Här är det 23 minus just nu.
    Skönt att snart få krypa i säng.
    Kramen från nabolandet.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Ja Synnöve, här finns faktiskt vackra omgivningar i Malmö, fast Stockholmarna kallar vår stad för "betonggrå" haha.

    I dag när jag skriver detta svaret har vi fått tillbaka snön och det är krittvitt ute och -7 grader.

    SvaraRadera