tisdag

I stormbyarna

I dag mådde jag relativt bra men hade ont lite i axlar och bröst ännu. A och jag skulle göra stan och väntade på buss 3.

På Åhléns, Triangeln, såg vi detta fungerande stekjärn i rosa...inte ens plats för ett ägg....ett kul stekjärn men vad skall man ha det till? Varför inget vanligt?

De hade även denna bänk....tuff faktiskt.

Sen gick vi vidare mot Centralen och vid Södertull hittade vi Designtorget....en butik med en massa skojiga saker.

Här fanns konstiga och roliga böcker.

En kul sak va dena jättekudde....Nöt-Creme....ha ha.

Eller ett Fia med puss?

Inne på T*G*R butiken....

Här fanns allt allt...också denna butik hade lite smått galna saker.

Den här är så sjuk men ändå så sjukt kul att jag måste tillbaka och köpa den...jag vet vem denna kan passa till......låtsasfiskar i en balja med låtsasvatten och ett spö...så kan man fiska medan man göra sina toabesök...ha ha ha ha.

Det blåste något så fruktansvärt i dag så vattnen i hamnen skvätte.

Sen hem till Emma som fick sin kiss och bajs runda.

Matte och Emma i parken hemmavid.


10 kommentarer:

  1. Den lilla stekpannan är perfekt till att steka ägg i. Har en liten sån i gjutjärn.
    Kanonbra är den.
    Har haft flera stycken.
    Hörde att det var storm där nere i dina trakter ja. Här har det varit kanonväder idag.
    20 cm nynsö har kommit dock.

    Klems från nabolandet.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Ha ha...ok tyckte bara att en sådan liten stekpanna torde vara överflödig...hehe...

    Ja fy det har stormat så mycket har vält och gått sönder.

    SvaraRadera
  3. Monkan
    Till han du e gift med....haha.

    SvaraRadera
  4. Idag kan du titta in till mig! Jag har gjort ett inlägg om min promenad med Lilla Vargen. hihi....
    Hulda

    SvaraRadera
  5. Hulda

    Japp kollat den o kommenterat...hehe

    SvaraRadera
  6. Tackar för den kommande precenten
    Vad ska man ha på kroken monne?

    SvaraRadera
  7. Det är en storpudel jag har! Fast han har ingen pudelgrisyr. Ser väl mest ut som en teddybjörn...
    Hulda

    SvaraRadera
  8. Hulda

    Ja han ser inte ut som en Pudel precis.

    SvaraRadera