onsdag

Emmas glädjedag.

I morse när man slog upp ögonen fick man en chock, då allt var vitt ute igen. Men Emma skuttade av glädje över snöns besök. Vi for ner på stranden där hon kan springa av sig med andra hundar.

Hon satt och väntade på att jag skulle kasta godis, så att hon kunde leta upp det. Den leken älskar hon så mycket så slemmet dinglar på hennes haka...ha ha.

Redo att springa...man ser riktigt hur hon tagit sats med frambenet.

Lagunens alla båtar var insnöade.

Hundfältet var täckt av snö och längst bort syns höghusen på Ön.

Likaså Cementas fabrik.

På eftermiddagen tog jag och A bilen till Svågetorp. Vi skulle inhandla lite saker.

Destination ONOFF. Ja den där matvagnen var inte öppen i detta vädret.

En av Emmas kompisar, men jag vet inte om det är Sally eller Bambi...de är så lika. Granne med oss och har två av dessa.

Här är nästan hela gänget. Emma, Axel och ja vem va det nu? Sally eller Bambi?

Hundarnas mötesplats klockan 20.00 varje dag här på hundgården.

Emma vaktar den som om den vore bara hennes....he he.

Sally och Bambis matte har kastat ut godisar och alla vovvarna sniffar efter det.

Ja det var inte mer nu i dag, för i kväll är det arbete som gäller för mig.....

8 kommentarer:

  1. Urrrk...den här vintern är verkligen låååång och nu räcker det. Fast vovvarna tycker det är härligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    ja fy nu reagerar till och med jag på vintern, som brukar vara en vintermänniska.....men nu får det vara nog med kyla och snö.

    Ja Emma hoppade av glädje i snön i dag..hehe....hon älskar den.

    SvaraRadera
  3. Samma här, lillen gillar snön. Fast han är less på våra tråkiga promenader. Vi kommer fortfarande bara åt att vara på vägarna och det är inte kul, varken för lillen eller mig. Vi har ju långt till närmsta hundgård, men när vi åker till storstan söker vi alltid upp den. Hoppas så in i norden att vintern lider mot sitt slut, det ska bli lite näramre noll har jag sett.
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Ja rastgården i all ära men att släppa hunden i skog o mark är ju ändå mest kul för den. Emma älskar det.

    SvaraRadera
  5. Rätta mig gärna om jag har fel, men i det här skedet av den &¤#&?@%$ vintern är det förmodligen inte många andra än Emma och hennes gelikar som jublar över MER snö :o/

    För var gång det snöar här hos mig känner jag hur jag blir minst ett år äldre ... Det tar på en gammal kärring, detta evinnerliga skottande och skuffande. Fast man slipper ju köpa dyra timmar på något schangdobelt gym, förstås!

    Hoppas dagen din blev en bra sådan.

    SvaraRadera
  6. Stjärnkraft/Nina

    Ja denna omgången av kyla och snö vad det nog bara Emma och hennes kompisar som gillade. Inte ens jag, som är en vintermänniska, gillade det. Det är ju bitigt och ruggigt och kylan sitter långt in i benmärjen.

    Skotta snö är verkligen motion för kroppen, snö är tungt...riktigt tungt.

    Ja dagen har varit bra och jag har varit ledig mycket nu, det behövs, sådan arbetsnarkoman som jag egentligen är. Ja man börjar själv komma i metallåldern, så orken finns där inte som den gjorde förr.

    SvaraRadera
  7. Emma

    Tackar....ja o visst har hon ett fint namn också? hehe

    SvaraRadera