lördag

Sicken Anka ! ! !

I dag hade jag jobbat ute på ÖN här i Malmö och stöter på denna anka då jag är på väg till stadsbussen.

Två stycken Kinesiska restauranter ligger ju här, då förstår jag ankan.

15 vånings huset växker mer och mer.

Nere vi gamla färjeterminalen satt denna skyllt på en vägg. Skylten är säkert sen jag var liten, den ser gammal ut för dessa typsnitten använde man förr.

Här ser vi kontraster igen. Fiskebodarna i förgrunden med Cementa till höger och nya 15 våningshuset längst bort rakt fram.

Fler bodar.

Gick genom Limhamn på hemvägen.

Flygplan både till eller från Kastrup i Köpenhamn cirkulerar ofta över Malmö. Detta är jag orolig för, för tänk om något plan skulle storta. Danskarna krävde ju stängning av Barsebäcks reaktorn och då borde vi kräva förbjuden lufttrafik. Då Kockums fanns fick inga flygplan flyga över hamnen.

Här i Limhamn varierar husen mellan små pittoreska gatehus till sådanhär ståtligheter......här låg förr en Pizzeria.

Bilverkstad.

Kolla in det lilla fyrkantiga huset.......kul.

Så här ligger husen för det mesta, trångt och snirkligt.

På kvällen fick jag också ett inhoppsjobb på mitt ordinarie ställe. Vi tog oss då till stan via Slotts & Kungsparken. Biblioteket till höger.

Fontänen på Gustav Adolfs torg hade fått vatten påkopplat.

Sicken en folksamling.





Folk hade samlats på grund av händelserna i Egyptien.

2 kommentarer:

  1. Väldigt gullig anka!
    Skulle passa i Ankeborg, dvs Göteborg!
    KRam

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    MM Ankan va söt. Men va stor den va. ha ha

    SvaraRadera