fredag

Gösta Ekman, Amerikanskt godis & affischer

I dag på eftermiddagen skulle jag hälsa på min kompis som bor på andra sidan stan, men buss nr: 3 kom aldrig så det blev apostlahästarna.

Ännu fler nappar har blivit upphängda i Nappaträdet i Rönneholmsparken, men nu har en liten gul skylt tillkommit.

Ohh, man kan byta en napp mot ett gosedjur.

En bit bort från parken mot Kronprinsen låg denna blåsinstrument butik.

Ung Vänster gör verkligen reklam för sig runt om i stan. Här sitter affischer på alla elskåpen. Vissa hela och andra nästan bortrivna.

Samma på detta elskåp. Alla försöker vi göra oss hörda olika vis.

Denna glasfontän står utanför EON:s huvudingång, men var avstängd. Meningen är att vattnet bara skall rinna ner längs glasrutorna.

Tvärs över gatan ligger Malmö Borgarskola (Gymnasium).

I USA butiken köpte jag dessa spännande saker. Båda var goda.

Längs Södra Promenaden står Gösta Ekman staty. Tungsinnet heter den.

Kanalen var klädd med is.

Dessa fåglar hade hittat lite öppet vatten att simma i.

Jag gick upp till min kompis som bor i änden av stan, men långt åt "huttaheiti" som vi säger i Skåne....när något ligger långt bort.

Vi åt vars en pizza och snackade ett par timmar, sen var det dags kila hem igen.

Malmö var beslyst med fina färger. Inget obehagligt gå hem i mörker.

Hjälp!!! Jasså bara min egen skugga.....pust...haha.

Kronprinsen i nattskrud.

3 kommentarer:

  1. Jo jag undrar, hur långt går du egentligen varje dag? Du måste väl slita ut skor? Men så slank och fin och frisk du måste vara.
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Hulda

    Ha ha.....ja du....jag går mycket...kan bli 2-3 timmars tur varje dag om man räknar samman. Har förmånen att ha ett jobb också där ja är ute nästan varje dag och går, men det mesta går jag efter jobb.
    Skor sliter jag väldigt mycket. Mamma jobbade ett par år på Ecco och jag fick många par skor, och sådan skor skall ju hålla livet ut....alla mina är utslitna...men jag går mycket för hjärtats skull. Läs artikeln "hjärtat mitt" så vet du varför.

    Slank vetifasen om jag är....är en liten retfull alptopp på magen....men förövrigt så håller jag mig i trim. har bra benmuskler ju.

    SvaraRadera
  3. Bara så du vet! Nu har en ny godis butik öppnat på nätet, www.usagodis.se! Min älskade sambo som öppnade idag, OCH det är fri frakt på allt tom söndag (14/8). :-D

    SvaraRadera