onsdag

Nya miljöer, nostalgi och Pucko....!?!

I morse va det bara mys i vardagsrummet.

Det lät ett brummande ljud från gården....en sanneringsmaskin?
Det var ifrån granntrappen, men jag vet inte vad som hänt.

Emma ville som vanligt ha sin morgon köttbulle, så hon gjorde alla konster för att få den. Som att snurra, slicka munnen, ligga och sitta fint m.m.

Ja slicka munnen har hon lärt sig på kommando.

Va hos mina föräldrar nyssens och hämtade sådant som stått på deras vind. Dessa gamla mysiga tidningar väckte nostalgi....självklart läser vi dom igen.

Denna minns jag speciellt. Serierna i denna är färgade med rött, vitt och svart.
Påminner lite om Lilla Fridolf serien.

A jobbade och jag var ledig, så det blev bilen till Hammarspark här vid Bunkeflo/Limhamn. En park där dom brukar ha karuseller och ståhej vid vissa tillfällen. Häromkring ligger en camping, hundskola, lägenheter och givetvis Kalkbrottet bara just över gatan.

En stor snäcka i plast, skall föreställa ett konstverk.

Detta monument ligger också här. Ett gammalt ankare.

Ena sidan av parken består av träd och vatten. Dessa jättetallar var fina.

Bäcken porlade och Emma doppade tassarna i den. Förr kunde man fånga Salamander ödlor i den, men det gick inte i dag.

Nybyggda hus har tillkommit i området även här.

Jag blev sugen på en dricka efter turen, så det blev en Pucko.....man är vad man dricker eller???? Ha ha

4 kommentarer:

  1. Så söt Emma var på bilden när hon slickar sig om munnen.
    Måste nog ut och se om Erri ligger på trappan hihi.

    Den parken du gick i gillade jag. Stora öppna ytor att springa, leka, sola sig på. Men konstverket i plast kunde de väl ta bort. Det var inte fint tycker jag.

    Dina serier verkar härliga. Vem läste inte MAD. Oskar vet jag inte om jag läst, men saknar faktiskt Lilla Fridold, Åsa Nisse och ett par till av de där äldre serierna.
    Börjar man bli gammal??

    Pucko är väl gott.
    En tunnbrödsrulle med kokta korvar och en pucko...
    Nostalgi heter det du hihi.
    Kram från ett regnigt naboland.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Kul med gamla MAD.....och Pucko.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Synnöve

    Ja Emma är både knasig, söt och galen...hehe...hon är duktig med sina enkla övningar,men själv tycker hon dom är jättesvåra...haha

    Ja MAD var jag sisådär förtjust i som liten men Oskar var favoriten, men vet inte var de andra tidningarna tog vägen. I dag är jag en storläsare av 91:an, 87:an och Uti vår hage.....förresten fick jag min egen bild (foto) på 91:an tidningen (omslaget) då Kronblom fyllde 80 år....sök på Kronblom eller 91:an på min blogg så ser du inlägget.

    SvaraRadera
  4. Snäckskalsdalen

    Ja kanska kan man säga att det bara är PUCKO som läser MAD? ha ha ha

    SvaraRadera