söndag

Det brinner.......

Här kommer nyblivna 4 åringen springande inne på rastgården. Hon är glad att fått träffa sina kompisar efter att ha varit från dom ett tag.


SOFUS....jo det är en hund ! ! !
Vi skämtar med honom och hans ägare alltid. Han kallas bildäcket, falukorven, farbror scan, Trofast m.m. ha ha.
Denna hund var en av de första som Emma träffade då hon var valp.



Matte och Emma.

Längs till vänster Sally eller Bambi...det är två av samma ras och våra att skilja på vem som är vem. Sen har vi då Sofus och så Emma till höger.

I fredags var A i Ullared på GEKÅ:s..hmm...där gick dom pengarna.

Jag har varit skeptisk innan till GeKå:s men när jag ser hur mycket man kan få för pengarna och att man handlar förnuftigt, så kan jag acceptera butiken.

I går jobbade jag men gästade Pildamsparken .



Grönt och skönt på träden och buskarna......


Margareta paviljongen i bakgrunden och blomstergatan......så fint.

Det finns ett par sådana här trädgångar. Riktigt höga och stora träd. Alla leder till en stor cirkel i en annan del av parken. Cirkeln kallas tallriken.
Här skall på söndagen 1 maj bli tillställning så det ekar om det.



Vi gästade även Slotts & Kungsparken..dessa ligger sammanknutna med varandra i centrala Malmö. Här ligger även Malmö stadsbibliotek och framför entrén, över gatan, denna fina fågeldamm som belyses fint på kvällen samt konst rök.

Här köade folk för att köpa mjukglass....de har stans bästa mjukglassar.

Kanalen rinner genom parken och delar dom i två parker, som jag nämnde innan.
Här ser man en utsiktsplats.

Jo, det är sant. Malmö blev bombat under 2:a världs kriget. En flygare tvingades släppa en bomb här i parken.

Ännu i räcket på denna bro, på undersidan av räcket, kan man känna hur splittret från bomben gjort hål....rejäla hål.

Märkligt nog när vi talar om att något kommer ner från himlen så sker en obehaglig sak. Jag hade precis gått under en stor bok, en gammal sådan. Precis bakom mig hörs både brak, knak och krasch.....så ligger denna gren där på marken...stor som ett träd bara den. Usch.....rysningen kom ilande genom mig. Men jag ringde kommunens jour och de åkte ut och tog bort grenen samt kollade hållbarheten på övriga grenar.

På kvällen tog jagf och A med Emma på en promenad och kollade Valborgs bål. Men tyvärr var bålet laddat med enbart fnöske, så det sa bara "puff" sen hade allt brunnit upp.
Det brinner!!!



Det rök som den värsta ångmaksin.

Här står min pappa och skall plåta bålet med sin mobil. Tekniknörden är i full gång..hahaha.

6 kommentarer:

  1. Jag blir galen på att jag inte kan få in i mitt huvud hur det fungerar när jag ska kommentera på din blogg. Jag kommenterar och sen ser jag att det inte kommit in för att jag inte listat ner alla dina bilder och kommit längst ner på sidan igen för att skriva in säkerhetskoden.

    Nå igår skrev jag något om att både du och jag har haft en väldig tur i veckan. Att det är små marginaler mellan katastrof och bagatell.

    Nu ska jag se om jag lyckas få in den här kommentaren, man får inte ha bråttom.

    SvaraRadera
  2. Härligt med alla värtecken. Även att åka till Ullared är ett vårtecken, då slipper man köpa just dom grejerna ett tag framöver!
    Så mysigt hundarna har det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. En brasa skulle allt behövas här nu. Fy i hundan så kallt det blåser. Jag får ta och göra en åkarbrasa :D

    SvaraRadera
  4. Cici
    Ja det va en otrolig tur man hade. Hade trädgrenen landat tidigare hade man antingen suttit med änglavingar nu, eller rört om i en het gryta.

    SvaraRadera
  5. Snäckskalsdalen
    Ja det är rejält grönt nu men har gått för snabbt. I dag hittade jag en maskros som redan gått in i fröstadiet...alltså så det blivit vit och mankan blåsa loss fröna.

    SvaraRadera
  6. Anki
    Ja vi har inte haft mer än 8grader i dag från att ha haft 20 grader

    SvaraRadera