tisdag

Ännu en dag i en växande stad.

I dag när vi var ute med Emma så kollade vi hur långt bygget på tennisstadion hemmavid hade kommit. Fair Play som det heter skall få en helt ny och mer modern utbyggnad i glas.



Nja, ser kanske inte ut som glas men enligt bilderna vi sett så skall det kläs med mörkt glas.


På dagen gick jag med Emma ända ut till Hyllie, där en av Malmös nya stadsdelar håller på att växa fram.




Nu börjar det likna något och kännas mer helt. Emporia till vänster och Hyllie station rakt fram.


PHY håller på att byggas...i min sidapanel har jag länkat till PHY:s sida, där ni kan se slutresultat.




Det är riktigt skönt att sitta och njuta på torget och stationen....detta kommer bli mitt nya häng i framtiden.





Här hamrades och väsnades det för fullt.





Stationen utformad som ett UFO för att passa in med vattentornet som även det är likt ett UFO.





Dagen slutade med en pastarätt och en god öl......



4 kommentarer:

  1. Hej, om du undrar så bara testar jag blogger, har problem.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag var inne på min väns sida "Livets goda stunder" och såg din kommentar.
    Kikar runt här och ser dina fina bilder.
    Ha en bra helg.
    Ann

    SvaraRadera
  3. Ann

    Välkommen hit. Tack för berömmet av bilderna

    SvaraRadera