fredag

En vecka i soliga maj.

I veckan har jag blivit tillfrågad av A om jag ville med till IKEA, så vi tog en tur dit.


Här kan man välja på en liten vagn eller en kasse.


De höll på att göra nya utställningsrum, men här är ett som va klart.



Typiskt IKEA saker. Men det skall kännas att man är på IKEA.



I veckan har vi också gått med Emma i Limhamn. A hade även ett ärende att utföra.



Det är så idylliskt här i Limhamn, eller på Limhamn som många säger.



Vi skulle äta lunch vid Kronprinsen. Så här ser ett av bostadshusens fasader ut i Kronprinsbyggets område.



Vi går längs butiksgatan utomhus.




I går skulle jag besiktiga vår bil för allra första gången, det var nagelbitande. Men den gick igenom klanderfritt.



Jag körde till Lindängen på andra änden av stan, där A jobbar, för att hämta henne. Men hon tog bilen och skulle åka för att träna. Så jag gick med Emma hemmåt. Här syns höghusen på Högaholm.



Mobilia, Malömös äldsta köpcentrum, rivs. Men fasaden bevaras för här låg ett gammalt spinneri och väveri.



Medan A jobbade i dag så gick jag med Emma till mina föräldrar, Monkan och C. Här solade Emma hela dagen, och spanade efter katten med. Fick en ostmacka och annat gott.



Gräset luktade väl lite katt?



På gården, som är ett av fyra ställen att kunna fika på ute, sitter mina föräldrar och äter.



Nu i kväll gick jag och återlämnade lite filmer som jag och A lånat i videobutiken. Kolla vad mycket syréner.

Varför kallas det vidoebutik nu när det inte finns en enda videofilm? VHS, Video 2000 eller Beta Max? Ha ha.

Minns ni dessa formaten?

VHS sades skulle försvinna snabbt, Video 2000 hade en vändbar kassett där man kunde ha en film på var sida och Beta Max hade ett helt annat format på sina kassetter.


4 kommentarer:

  1. IKEA behöver nog få ett litet besök av mig snart ...

    SvaraRadera
  2. Anki

    Ja ibland är det kul att strosa runt på IKEA..hehe

    SvaraRadera
  3. Man hittar alltid nåt man inte visste att man behövde ;D

    SvaraRadera
  4. Anki
    Ja men risken är också att man kanske hittar något som man inte behöver. Tyvärr så kommer man inte på det förrän man kommit hem.....hehe.

    SvaraRadera