fredag

ETT FÖDELSEDAGS BARN!

I morse var jag uppe tidigt, för jag skulle köra A till sitt jobb. Hennes jobbarkompisar och hon skulle samåka till Ullared. Så lite innan 06.00 var jag på benen. När jag lämnat henne tankade jag och passade på att ta en bild på Hyllie stadion....som det ser ut nu.


Skulle lämna Emma på hunddagiset, men dom öppnar 07.00 så jag tog en tur i bilen innan rastrundan. Här är jag nere vid småbåtshamnen. Travemünde färgan anländer Malmö.

En båt som tar lastbilar, men vi har åkt med den ett otal gånger trots det...det går att boka in personbil också på den.

Öresundsbron och där husen ligger är ÖN.....där byggs lika mycket som på andra ställen. Till vänster pågår bygget av 15 våningars huset.

Soluppgång över småbåtarna i hamnen.

Långt långt där borta kan man se Köpenhamn. I verkligheten kan man se stan tydligare.


En panoramabild tagen med mobilen.....i 7 etapper.


Så har vi Emma som valp....här hälsar hon på en stor vovve. I dag är det fördelsedag för Emma och hon blir hela 4 år.....wow vad tiden går snabbt.

I present från hunddagiset fick Emma en fin kartong.....

OJ OJ...en tårta gjort som ett ben...haha....denna skall hon få i kväll när A kommit hem.


Grattis till vår lilla Emma som blir 4 år i dag.



10 kommentarer:

  1. JAAA, stort grattis till sötnosen och hennes stolta "föräldrar"!

    Är det hennes biologiska mor eller far som förrättar inspektion genom gallret..?

    SvaraRadera
  2. Stjärnkraft/Nina

    Den andra hunden heter Ayla och är inte släkt med Emma, men är också en Cane Corso. Emmas mamma är beige och hennes pappa har samma täckning som henne själv. Hon är uppfödd vid Tjörn i Göteborg.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till födelsedagshunden! Och vad avundsjuk jag blir på A. Jag vill också åka till detta omtalade Ullared!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Men en puss på nosen till Emma! Och gratulationer från tant Hulda och Lilla Vargen! Vilken fin present hon fick av dagiset. Hurra hurra!
    Hulda

    SvaraRadera
  5. Petra

    Ja Emma tackar för grattiset och just nu kränger hon sin tårta...haha

    Ja A shoppade loss för en summa som jag knappt vågar säga här, men som f.d motståndare till Ullared och GEKÅ:s så tycker jag att de har rätt justa (schyssta) saker trots allt.

    ja ha skön helg ni med.....själv jobbar jag som vanligt...haha

    SvaraRadera
  6. Hulda

    Ja dagiset är givmidla ibland. Till jul får hundarna julklappar. Så visst är dom snälla...

    SvaraRadera
  7. Nårrsk grattiskos fra meg!
    (du är mailad!)

    SvaraRadera
  8. Osloskånskan

    Tack för gratlationen säger Emma......OK...skall läsa mailet.

    SvaraRadera
  9. Instämmer i det lite sena grattiset till Emma.
    Kramen.

    SvaraRadera
  10. Synnöve

    Emma tackar.......oj svar mitt i natten....det var inte dåligt....

    SvaraRadera