torsdag

Rosa, grönt och knalliga färger och en superkändis i stan......!

I dag stod solen högt och värmen märktes. Man visste inte om man skulle gå tjockt eller tunnt klädd.

Emmas morgontur. Hon njuter också över att det är varmt.

Vissa träd har blivit mer gröna än andra.

I dag skulle vi inhandla en hel del mat och butiken var fylld med nyikomna varor och en massa kunder. A står och väljer bröd.

Efteråt åkte vi bussen till Centralen och skulle gå genom stan. Här vid rundtursbåtarna var flaggorna hissade.....wow...vackert med flaggor.

På vägen till gågatan gick vi in om Cool Stuff butiken....här finns allt galet, kul och coolt. Som denna mini golf bana....

Tidningen City stod och delade ut tävlingskuponger. Man skulle gissa hur många godisägg ett stort påskägg innehöll, så kunde man vinna en IPhone.

Här lämnar A in sitt tävlingsbidrag.

Sådana här stora påskägg låg runt om i hela city.

Gatumusikanter fanns det gott om, här är en kille som spelar Bob Marley låtar.

Han var rätt bra på att sjunga.

Folk köpte blommor i massor på Gustav Adolfs torg.

Folk var som tokiga i sommarvärmen.

Överallt satt människor och solade och njöt.

Små stånden hade också slagit upp.

Här på trappan till kanalen vid Södertull satt ännu mer folk än vanligt.

Det märks det var löningsdags, varm och påsktider......såhär mycket folk brukar det inte vara i stan en vardag.

Här på Södra Förstadsgatan stod en kille och dansade som Michael Jackson, en hyfsad imitatör och var rätt grym på Moonwalken.

Dansstegen satt rätt bra men killen var kort och liknade inte riktigt Michael...men var duktig ändå.

Här gör han Moonwalken.....

Denna butik ligger på Davidhallsgatan, lite skymundan från gågatan. Här fanns allt allt i skarpa färger och konstig design.

Mycket 50-tals inspirerat.

Rosa flamingos....dessa skulle INTE uppskattas i mina föräldrars trädgård. Ha ha

Dessa tavlor är tuffa.

Eller vad sägs om detta rosa gökur? haha....usch....och ut kommer en full och hes gök och hoar....*?%¤#"*

Utanpå skiljer sig butiken från andra butiker. Man ser de knalliga färgerna på långt håll och det retar upp nyfikenheten.

Stod inget direkt namn på butiken men minns jag inte fel heter den just TRE FLAMINGOS.





Inne i butiken Tre Falmingos.

4 kommentarer:

  1. Helt klart, Malmö exploderade idag, det syns lång väg, ju!
    Och jag blir lite avis, har ni en cool stuff butik i er stad, roliga grejer!
    Fullt ös verkligen! Härliga bilder, fart, färg och fläkt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Mina kommentarer hos andra blir lite sporadiska just nu, men här hos dig MÅSTE jag bara kommentera den här gången! Det ceriserosa gökuret chockade nästan sockorna av mig - för att inte tala om trädgårdsflamingorna. Jag förståååår inte hur jag lyckats leva så länge som jag gjort, utan att ha haft dessa två fantassssstiska föremål i min ägo!

    Skämt åsido, den butiken är verkligen ett praktexempel på hur vi numera använder jordens krympande resurser på produktion av fullständigt onödiga saker. Kul? Ja. Nödvändiga? Inte ett smack. Dessutom är väl det mesta tillverkat av plast, som tär på den stadigt minskande mängden olja planeten har att ge.

    Jag tror dessutom att varenda människa blir gladare, lyckligare och friskare av att göra som du, A och Emma: gå ut och gå, se på omvärlden och njuta av livet. Till det behövs varken rosa flamingor eller gökur.

    Ha en riktigt skön påskhelg och hoppas att väderprognosen håller streck!

    SvaraRadera
  3. Snäckskalsdalen

    Snäckskalsdalen

    Ja Cool Stuff butiken är kul att gå i. Men helt onödiga saker. Men ibland är det onödiga, sjuka, crazy och galna ett litet måste, även det, för själen. Malmö hade som du sa exploderat.....vart vi än vände oss så var där folk i massor. Nästan vart man än gick hörde man det Danska språket......

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft/Nina

    Ja jag håller med. Skerna i butiken och i andra butiker är oftast onödiga och miljöovänliga. Vi människor köper också helt onödiga saker, helt utan att tänka efter om behovet av dom finns, och sen kastar dom efter en anings använding eller ingen alls.
    Det här slit och släng är inte bra.....

    Men som jag skrev till Snäckskalsdalen så är det lilla galna onödiga m.m. ibland en liten energi för själen och då menar jag att om man ser eller upplever crazy saker så blir allt det andra i livet bättre......

    Som ungefär det jag sagt innan....i en stad finns både vackert och fult, gammalt och nytt, men kontrasterna och variationen är bra för själen.

    Ja fler borde som vi, ut och gå och innjuta det som jorden faktiskt ger. Att vistas ute är 50% av kroppens och livets medicin.


    Glad Påsk på dig med Nina.....kanske kan skicka en rosa flamingo i ett påskägg...hahahaha

    SvaraRadera