torsdag

Hemma hos......

Veckan har varit märklig. Mycket jobb, förkylningar och tidsbrist till det som man vill göra efter jobbtid. Men nästa måndag blir dess bättre...haha. Men jag var hemma hos mina föräldrar en solig dag och hade tagit med Emma.
Hela trädgården stod i blom. Våren hade sökt sig hit.

Men det enda Emma tänkte på var ju givetvis katten. Kolla in hennes tjurnacke..haha.

Vaddå överflödig hud? Hon är så go lilla Emma. Dom där öronen har jag skrattat åt många gånger.


Men lite trött blev hon, där i solen och på filten.


Titta, nu kommer Monkan med knäckebröd med smör på...mums.


Emma njöt knäckebrödet.


Senare i veckan har jag och A tagit småturer med Emma. Som denna dag då påskliljorna hemma i parken, hade börjat blomma.


Oj vad fint.


Jag vet inte vad detta är för träd men de blommar fint gult, blommorna lyser lång väg. Som solens strålar.


I dag gick jag med Emma till en annan park en bit bort. Vi är så lyckligt lottade att vi har tre parker nära inpå och hela stranden....bara några minuters gångväg.


Men här var inga vovvar i dag så Emma tröttnade.


En sista titt innan vi gick hem igen. Dags för ännu ett arbetspass i kväll och i morgon och övermorgon......osv...osv...haha.




6 kommentarer:

  1. Jisses vad du gjort mycket sista tiden, har ju massor att läsa ikapp.
    Spännande det där om torrdockan. Tänk vad man kan återanvända....Synd att det ska skräpas ner så dant bara.

    Så söt Emma var när hon satt där i lekparken och väntade på sina kamrater :))
    Hoppas det kom någon till slut.

    ha nu en fin eftermiddag och kväll.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Ja jag håller fortfarande på att fota när jag är ute, men sista tiden har bestått av 90 % jobb och har inte haft en chans att komma ut så mycket som jag vill och plåta.

    SvaraRadera
  3. Nä vad tråkigt att Emmas kompisar inte kom! Hon är så söt! Nästan lika söt som min lille älskling, hihi... Vi var också till stora staden i fredags, men inga hundkompisar fanns, så ledsamt. Pussa Emma från mig!
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Hulda

    Hejsan, ja jag skall ge Emma en puss..haha.

    I morgon, söndag, skall vi åka ut och spåra med henne, det gillar hon.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina färger och profil Emma har. Kram

    SvaraRadera
  6. Corrina

    Tack för berömmet av Emma....vi blir så glada och höra om det...

    SvaraRadera