fredag

Jag har sett ett UFO & har det på bild...eller?!?

I dag gick jag och Emma en lika lång tur som i går, då jag gick med Monkan.
Men idag bar det av mot Hyllie.
Vidadukterna är nya och klara. Här låg ju bara åkrar innan.
Emoporia växer upp där bredvid Malmö Arena.

Arnenan är stooor....kolla då hur stort Emporia är....ett glaskomplex skall det bli.

Jaaa, jag har plåtat ett UFO och nu skall jag skriva till NASA...eller?
Är det ett UFO?
Holma som tidigare legat avsides kommer sammankopplas med allt det nybyggda snart. Till vänster Kroksbäcksbackarna....högarsom blivit efter utgrävning av husgrunder då Holma och Kroksbäck byggdes.

Dessa backar har Malmöborna åkt både pulka och t-fat på genom åren.
Haha....ligger likadant som Keops-pyramiderna.....tre toppar i rad...
Bara tvärs över fältet vid Holma ligger då Kroksbäck. Vi är på väg dit nu.

Här börjar höghusen vid Kroksbäck. Husen är höga och många.

Kroksbäcksskolan är inte den muntraste precis.

Här är slutet av området.....sen blidde det inte met fotografering.

5 kommentarer:

  1. Osloskånskan

    Nej snön kom för ett par dagar sedan..men det är grisigt kallt nu ju...hehe

    SvaraRadera
  2. höghusen är nt höga och många i Kroksbäck? I Lorensborg och Bellevue är byggnaderna många fler och mycket högre, Lorensborg har 3st 16-vån hus. I Bellevue finns 12-vån hus

    SvaraRadera
  3. Du borde gjort en tur från Andes livs i Lorensborg ända till slutet av Kroksbäck! så får du med Bellevue oxå :) HELA Lorensborgsgatan :) vem fan vill se holma? ligger ett jävla fält mellan ju

    SvaraRadera