onsdag

Emma berättar igen ! ! !

Hej, Emma här igen. Mmm, jag väntar på mina vänner här på rastplatsen, men dom tycks inte komma......hmmm..

Oj, så törstig man blir av allt väntande...äter lite snö så länge.

Meeen husse......move....du står precis där jag skall kissa!!!

Vänta nu, tyckte jag såg en kompis !?!

Förgrömmade loppa.....*grrrrrr*.

VA?!?! Va det inte en katt där?

Eller vart tog den vägen???

Hmm, märkligt den bara försvann.

Oh, jag är så trött på vänta....vi går husse.

Husse och jag traskade till Rönneholmsparken ett par kvarter bort. Här älskar jag nosa runt i löven och våren är visst på väg också.

Oj, här är ju en sådan här sak som husse brukar sitta i och sola när han och jag är ute på sommaren.

Nu närmar vi oss där människorna bor och här är alltid kul att gå.

Sniff sniff, ja här bor de hundarna med finare hussarna och mattarna.

Husse plåtade det stora huset.....hm, konstigt......varför gjorde han det?

Även detta tyckte husse om att plåta....ja ja...jag nosar vidare.

I det röda huset där borta bor en stor hund, men husse ville inte dit i dag.
Så detta var en av mina (Emma) kissrundor i dag.

6 kommentarer:

  1. Tänk du Emma, om jag skulle visa mina kissrundor, skulle du bara se träd och buskar! Inte mycket till spänning där inte. Jo, förresten, idag var det en räv som hade gått på vägen och pinkat! Det var riktigt intressant.
    Vovvov Lilla Vargen

    SvaraRadera
  2. Hulda
    Emma hälsar och tackar för kommentaren...he he

    SvaraRadera
  3. Erri här.
    Jag går inga kissrundor så där.
    Jag går ju lös hela dagarna på gården hemma.
    Men jag har precis slutat löpa och då gillar jag att jucka på allt...
    Dynan som jag har utanför Synnöves dörr är borta.
    Tror hon ledsnade på att laga den efter mig. Hoppas den kommer tillbaka.
    Sen gillar jag att reta Mats som är i hundgården.
    Han får ju inte gå lös. Han drar ju bara till skogs!
    Före jul drog han iväg. Husse klarade inte fånga honom när han drog. Jag hängde med. Vi var borta i 3 dagar. Men plötsligt var jag ensam. Han hade fått snusen på nått och försvann åt ett håll jag inte hade lust att gå åt. Jag hittade ett garage där jag gick in och la mig. Så kom husse och hämtade mig. Mats hittade han nästan vid jaktstugan.
    Så där har du livet på landet Emma. Du får ta en sväng hit ska jag visa dig mina vägar i skogen. Men vi drar utan Mats. Du vet ju hur hanhundar är...

    Voff från Erri.

    SvaraRadera
  4. Du verkar vara en filosofisk jycke Emma, Den där rastgården verkar inte vara någon höjdarplats porecis. Det är tur att din husse gillar att ta långa promenader så du får lite spännande luktfläckar att nosa på.

    SvaraRadera
  5. Synnöve

    Hehe...den där Mats o du verkar ha kul säger Emma....... ;)

    SvaraRadera
  6. Cici

    Ja jag gillar den rastplatsen stenhårt hälsar Emma.......

    SvaraRadera