måndag

Fyra dagar i Falköping

Ja eftersom jag inte lyckades föra över bilderna från mobilen i förra inlägget om Falköping, gör jag nu är ett inlägg till. Som sagt, vi åkte från nästan barmark i Skåne till en massa snö i Falköpingstrakten.

Det första vi gjorde var att besöka Emmas butik, för hennes mat var slut. En fin butik med mycket saker till djur.

Under helgen pågick som sagt skidtävlingar på Stora torget.....sedan fortsatte dessa uppe på berget, Mösseberg.

A och jag tog en kvällsprommenad med Emma. City lös upp fint....

I dag tog jag en gångtur själv och ville fotografera lite saker i stan.

Här är "Folkets park" där de spelas dansbandsmusik m.m. ännu. Det är kul att man håller igång sådana här ställen.

Parken har troligen en scen också, det såg ut som en scen i alla fall.

Tågstationen på framsidan.

Hotel och bar, samt taxibilar som stannar här.

Så här ser tågen ut här uppe.

Baksidan av stationen med fönster in mot vänthallen.

Vy mot Ranten.

Här står godsvagnar uppställda....här går många godståg. Om jag inte har fel för mig så går stambanan förbi Falköping och det gör att det är livlig trafik på tågen.

Vy upp mot Mösseberg, trähusen ligger tätt.

Bebyggelsen är verkligen blandad men charmig.

Även här är kontrasterna intressanta.....detta ruckel ligger rätt nära stationen.

Ännu en vy med träkåkar.

Dom ligger som sagt tätt och är fint hållna.

Denna byggstil tilltalar mig.

Givetvis har Falköping många idrottsplaner...som alla andra städer.

Nu var det dags att gå hem. Det blev mat innan de ca. 35 milen hem mot Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar