fredag

Hillcar och fyrhjuling ! ! !

I dag blir det inget långt inlägg då jag inte haft chans ut och röra på mig, i och med jag jobbat mestadels sista tiden. Men det blir en kortis om två saker som jag tyckt va kul att få ha testat.

En Hillcar....du kopplar den i liften och åker upp på berget. Fyrpunktsbälte och hjälm är ett måste. Väl uppe på berget lossnar bilen från anordningen och det börjar gå nerför berget fortare och fortare. Det finns en broms, men rör du den det minsta förstör du hela nöjet med att få stopp i backen, så den kan man inte röra.
Det är alltså bara att försöka hålla sig på den krokiga, hoppiga och ojämna grusväg som leder nerför berget och det går som sagt bara snabbare och snabbare.
Väl nere känns det som inälvorna ligger kvar i backen, men gud så kul det va. Åkte två gånger.
Destu lugnare var då fyrhjulingarna som vi lånade och körde upp till fjällrestauranten på toppen, därifrån såg man långt bort ill Mora.
Dessa aktiviteter skedde år 2005 i Älvdalen.

2 kommentarer:

  1. Hillcar såg häftigt ut! varför jag blir så imponerad av att ni har snö är att jag vill mera se det som "citerar" skåne insnöat dag 1, i rubrikerna sedan dag två all snö borta! jag är mest imponerad av att den verkar stanna länge nu!
    Jag är själv kräkless på snö även om jag bor i norrland bor jag vid kusten och vi brukar inte ha som det varit dessa två sista vintrar!
    nu ser det ut så här hos oss dag 1-3 snö hård vind 3-8 svår kyla -25 till -35 sen börjar det om!
    normala vintrar om man kan säga så brukar vi ha -5 till-10 och kanske 40 cm snö hela vintern..
    men nu har vi nog ca 1,5 meter och meeeera kommer det :/
    har beställt vår nu.. vet att leveranstiden är lång men kanske vackra Skåne kan få den först så man får se det på alla Skåne bloggar.....

    SvaraRadera
  2. Susanne
    Ja snön har legat konstant o länge nu, det kan jag hålla med om att det är ovanligt här nere. I dag har vi regn, men nu kommer skånes värsta vintermånader.

    SvaraRadera