torsdag

Hundträff (Emmas syskon och ½ syskon) i Tjörn 2008....historiskt inlägg.

Jag måste komma över min bloggtorka så "ursäkta" men jag ville berätta om något som har skett, typ för 2-3 år sedan eller så.


Jag och A är ute och åker mycket och denna sommaren åkte vi till Tjörn och gick på syskonträff, till Emma. Det blev en hel del bamsiga hundar. Här skall vi samlas på parkeringen för att sedan bli informerade av hundtränare m.m.

Oj, en hund som inte kunde vänta med att bajja. Det är inte lätt att stå still och lyssna på en tråkig tränare ju...tyckte denna vovve.

Emma i förgrunden och vår vän från Kalmar i rött. Hon har en av bröderna....

Vi börjar med att gå en skogsrunda med alla hundarna.

Sen ut på en äng och gröning....

A och Emma väntar på kommando från instruktören.

Instruktören guidar oss hur vi skall göra.

Vår kompis Anna står även hon beredd.

Efter alla övningar så får vi en sammanfattning och pratstund i klubbhuset.

Men det blir mer övningar på parkeringen efter fikat i klubbhuset.

Hundarna är så duktiga.

Men alla vovvarna väntar på att få slappna av med vatten och ben eller leksaker.

Gött i gräset.

Sådana här sammankomster gjorde vi ibland, men nu träffar vi bara Anna och hennes hund i Kalmar på semestrarna.

6 kommentarer:

  1. Hej, Emma tyckte nog det var mysigt. Men vad tiden går, det är redan 3 år sedan

    SvaraRadera
  2. Kort bloggtorka det där du hihi...
    Kul att se bilderna säger jag. Vad har ni för hundras?
    Här på gården har vi två Norska grå elghunder, eller gråhund som det heter på svenska.

    En mysig ras som jag lärt mig gilla under de år vi bott på gården.

    Ha det gott i morgon fredag. Det är nästan helg...
    Synnöve.

    SvaraRadera
  3. Monkan

    Ja vi alla tyckte det var mysigt.....kul med sådana här träffar ibland.

    SvaraRadera
  4. Synnöve

    Sorry att jag inte har svarat så snabbt. Var tvungen resa bort lite.....
    Vår hund ras är Cane Corso, en ITALIENSK vakthund....väldigt härlig ras.

    När jag är hemma igen kommer mer inlägg...he he

    SvaraRadera
  5. Hundträffar är alltid kul och man kan aldrig bli fullärd när det gäller de fyrbenta vännerna.

    SvaraRadera
  6. Cici

    ja hundträffar är kul så länge hundarna har kul...he he

    SvaraRadera