fredag

En tur till Limhamn med jobb

Vi skulle till kontoret i dag på möte. Kontoret ligger i gamla delen av Limhamn. Tog med min brukare/kund dit och fotade då vi hade en tipsrunda som kontoret ordnat. Här ett litet sött hus...

Vi är nu mittemot där Dragör färjorna en gång la till. Här ser man de små bodarna som fiskarna har, där de förvarar garn och annat till sina båtar. Här fanns på 80-talet också en "kattmamma", en dam som matade katterna. Antalet katter kunde då vara 30-40 stycken.

Hamninloppet är i dag till hälften igentäppt men en liten del av dockan syns ännu. Vi går nu ner mot lilla båthamnen som ligger bakom alla bodarna.

Här ligger en hel rad med motorseglare........oj oj...en sådan skulle man haft.

En hantverkare reparerar ett skjul.

Denna fiskrestaurant skall enligt min chef vara väldigt fin. Återkommer med inlägg då jag och A varit där och ätit, för nu blev man nyfiken. Vi provar gärna nya matställen och älskar äta ute.
Efteråt gick jag mot Emmas hunddagis, som ligger ett stenkast från kontoret. I ett inlägg var det en dam som frågade mig om vi bara hade rent och fint här i Malmö eller om jag bara tog foto på det fina...he he....så nu skall jag visa lite foton på det lite mindre fina, men som ger härliga kontraster i miljön. Denna gamla station, för tåget gick längs stranden...tror den kallades "sillabanan".

Här samma station från en annan vinkel. Kolla, till och med graffitti...

Hunddagiset ligger efter den gamla stationen. Inne på detta industriområde är dagiset placerat. Så jag hämtade Emma och sedan gick vi hem och njöt med A som skall åka till Örebro på Möhippa för en kompis över helgen.

2 kommentarer:

  1. Jag kan garantera att det är supergott att äta på FISKRÖKERIET. De flesta äter nystekt sill med hemlagat mos, men jag har provat andra rätter mums.....

    SvaraRadera
  2. Monkan

    OK....då skall jag gå med A dit en dag och testa.

    SvaraRadera