måndag

En tur till Hovenäset och Hunnebostrand

Nu i helgen begav det sig till Hovenäset, där det skulle bli besök i småbåtshamnen och på en camping.

En massa kobbar och öar.

Här är vi äntligen i Hovenäset...!
Vädret var skönt och soligt.


Hovenäsets småbåtshamn, det var mest styrpulpetsbåtar.

Sedan ett besök på en fin camping en bot bort.

Efter Hovenäset begavs det till Hunnebostrand. Här har jag en massa släktingar. En av dom bodde här på Bankebergs hemmet.
S som är en 80 år gammal man, kan allt om både bygden och släkten och besöket hos honom var trevligt.

En tur ner i byn och mot hamnen.

Nere vid hamnen sågs dessa utsmyckningar i stenar. Tufft.

Två små båtar har angjort bryggan och det luktade Bohuslän....vädret var strålande ännu.
Bryggan vid en fiskrestaurant.
Liten brygga vid två båthus. Mysigt!!!

Sen gick turen hem åt mot Skåneland.

Denna bron var rejält maffig......

Wow vilka bropelare och wirerar.

Sen var det bara fullt ös förbi Göteborg på E6 och hem.

7 kommentarer:

  1. Hej där.
    Sitter med vernadadörren öppen. Solen skiner och det är äntligen barfota väder igen.

    Härliga bilder från eran tur.
    Den där bron, visst är det Uddevalla?
    Syrran bodde ett tag i Stenungsund så därför kände jag igen bron. Tror jag...

    Ha det så gott där i söder.
    Klems Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Ohh vad jag avundas dig, du vet väl att min moster är född i Hovenäset, med andra ord har din mormor bott där en tid. Snällt av er att besöka Sture.

    SvaraRadera
  3. Hovenäset har jag aldrig varit till, annars har jag varit ganska mycket på västkusten.
    Kanske stötte du på någon Uttern-båt nere i hamnen. Dom tillverkades här i vår by tills dom köptes upp. Numera heter det Sandströms Innovation och tillverkar båtar, jordkällare och badtunnor.

    Ni verkar i alla fall ha haft en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Cici

    Hovenäset är såå fint..mormors syrra var visst född där. Nja tänkte inte på om jag såg utternbåt.......

    SvaraRadera
  5. Synnöve...ja svårt håla reda på alla broarna...men du har nog rätt.....Tjörnbon var det i alla fall ej

    SvaraRadera
  6. Monkan

    ja Sture blev sååå glad....en go gammal man har han blivit......

    SvaraRadera
  7. I like your photo gallery, your collection is awesome, love your blog thanks.
    Konferens västkusten

    SvaraRadera