söndag

En varm och lång helg

Ursäkta men jag kan bli rejält irriterad ibland. Att festa i detta land tycks tydligen ha missuppfattats. Det är INTE att supa, vandalisera och skrika sig full till sömns med spelande ekande högtalare i full volym. Festa är att med lagom volym sitta och prata, umgås och grilla med sina vänner och kanske spela boule eller boll på gröningen. Snälla alla oss.... försök festa med hänsyn till andra.
Så här såg det ut hemmavid då jag skulle jobba i fredags morse....kan man inte bli ledsen???

Kanske blir många bloggare blir arga på mitt inlägg nu, men blir ledsen när omgivningen blir nersmutsad och fördärvad bara för att vissa vill ha kul.

Jag var lite bättre till mods på kvällen i fredags då jag slutat jobbdagen. Då skulle jag på vår "hundpassares" stundentfest. Han var så glad att jag kom.....lastbilen kom åkandes och stannade utanför bostaden.

Vänner, grannar och hundägare stod och väntade med blommor och presenter.

Festen var väl arrangerad, städad och jag hade väldigt kul och trevligt. Det kom gäster ända från Dubai.

Jag stannade ända till 01.30 och var totalt slut. Jobbade hela helgen sen, 8 timmar vardera dagen + en sammankomst hos brorsan. Så nu när jag skriver detta inlägg är jag helt utmattad och kommer med mer inlägg i morgon.....

4 kommentarer:

  1. Jadu, nog är det en märklig tid vi lever i. Sverige ska ju föreställas vara Landet Lagom, men det stämmer tyvärr inte alls i många fall när det kommer till "social samvaro under lättsamma former".

    Å andra sidan är det kanske inte så konstigt. Många ungdomar idag växer upp i familjer där mamma och/eller pappa dricker något varje dag. Bag in Box-världen håller på att ta över.

    Jag känner själv människor med barn jämngamla med min lilla A, för vilka det är vardagsmat att de vuxna dricker vin till maten och att plastpappa då och då ligger redlös i soffan. Under sådana omständigheter är det inte lätt att komma med: "Du ska inte göra som jag gör utan som jag säger."

    Detsamma gäller f.ö. bruket av svordomar. Alltför många kryddar grovt både sitt tal- och skriftspråk och det kan göra mig trött. Svordomar är helt i sin ordning, under förutsättning att de används då det är berättigat.

    SvaraRadera
  2. Hej Stjärnkraft

    Ja att ta en öl eller vin till maten är ok men då också försöka få barnen att förstå skillnaden mellan njuta det till maten eller håva det för att bli full är ju det viktigaste. Jag blir mest rädd att medelålders i dag jagar sprit hysteriskt, som om de funnit en guldgruva....då blir jag rädd faktiskt. Tycker bara att många skulle få uppleva känslan av att umgås med rimliga gränser för procent m.m

    SvaraRadera
  3. Jag ser att du är förbannad, jag håller med både dig och Stjärnkraft. När pappa och jag promenerade i parken idag såg det hemskt ut på vissa ställen, vinflaskor som var slängda till höger och vänster usch.
    Vila nu, så du orkar blogga imorgon hi hi...

    SvaraRadera
  4. Monkan


    Ja kan inte låta blir reagera när folk skräpar ner så...undrar ibland om dom själv vill ha sin omgivning så???

    SvaraRadera