lördag

En lugn dag framför TV:n med mat m.m.

Dagen började så smått med att jag och A åkte ner till Ica Maxi i västra hamnen. Där köpte vi lite gott till dagen och kvällen.

Nypotatis och dill...mums....

Vars en stekt köttbit. Att steka på räffligt järn blir faktiskt mycket godare.

Vi öppnade en flaska rött vin och njöt sedan maten.

Den var inte 3 meter hög, som Victorias och Daniels, men god va denna bröllopstårta!!!!

Mot kvällen tog vi en prommenad ner mot havet och stranden. Så höga hus med många lägenheter, men ändå är området lugnt och skönt.

Nere vid havet och sundsdammarna ligger restaurant Ribersborg.

Så här ser den ut. Den är välbesökt och populär.

På väg hem en bit ifrån dammarna ligger detta härliga hus.
En helt vanlig villa!?!

Natten nalkades och vi gick hem för att avsluta dagen.
OBS!!! Åker till Östergötland på måndag 21/6.....

6 kommentarer:

  1. å vilken underbar dag ni verkar haft!

    SvaraRadera
  2. Bajsugglan

    Ja vi hade en mysig dag.....tårtan smakade ljuvligt.

    SvaraRadera
  3. Men! Inte tryckte ni väl i er hela den tårtan på bara två personer??? *haha!*

    En sån där stekpanna med räfflor i botten skulle jag faktiskt vilja äga jag också. Men lilla ruckelköket är redan knökfullt av husgeråd (eget och ärvt efter mamma), så det vete katten var jag skulle få plats.

    Det här inlägget blev jag hungrig av ;o)

    SvaraRadera
  4. Hej Stjärnkraft......

    Jo reffeljärnet är bra att steka på.......skaffa ett om du kan för du kommer störtgilla det.

    SvaraRadera
  5. Hm, du säger det? Okej, jag får börja hålla ögonen öppna efter ett sånt när jag gör mina loppisräder. Får väl förpassa någon sällan använd kastrull till vinden istället ;o)

    SvaraRadera
  6. Stjärnkraft

    Hoppas du finner det du söker på loppiset....loppisfynd är kul att göra.

    SvaraRadera