måndag

Veckans händelser/veckans gåta

Stötte på något under hundturen. Dessa klossar som tydligen är anpassade till staket.....denna förskola hade beställt in och gjort mönster i det annars så tråkiga staketet.

Så här fint blev det.....kul för barnen ju.

Har också besökt min föräldrar och då kom kissekatten.

Bland annat på denna skolan i Malmö skall jag nu jobba. Ska bli nya spännande upplevelser. En klass för autistiska barn......

Emma njöt höstsolen i dag på turen.

När A:s föräldrar var på besök så köpte dom denna lilla matta till vårt gästrum...

Detta lilla mysiga hus är drömhuset....inget stort men charmigt och ännu inte någon som byggt till det i "förstörande" stil som tyvärr är så vanligt i dag.

Hm, har jag sett detta huset eller ej? Är det huset där......? Eller? hmm...konstigt....kan någon lösa gåtan? he he

Hemmavid finns vårt favvo bageri.....

Skolan mitt emot oss, över parken, har en speciell gymnastik byggnad....

Här bor vi....ingången längre bort....vi trivs och har det mysigt. Det är lite mycket nu runt oss men jag försöker blogga när jag kan.

8 kommentarer:

  1. Ha ha det är inte vårat, men det är samma arkitekt som ritat det. RIPA.
    Monkan

    SvaraRadera
  2. Monkan

    Ja men likt är det....visste du skulle kommentera angående detta...ha ha

    SvaraRadera
  3. Sådana klotsar skulle jag behöva till vårt urtrista stängsel! Undras var man kan få tag i dom?

    SvaraRadera
  4. Så härligt med lite färg på staketet. Det behövs verkligen.

    Ett bageri skulle jag gärna ha runt knuten här med. Men så väl är det inte alltså.

    Ska snart ut i vinterlandskapet. 10 minus, 10 cm snö och dimma. Så trolskt landksap och det är så härligt.
    Ha en skön tisdag nu.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  5. Haha, så du har också en mördarhund!! Precis som jag... vad de kan hitta på se små busarna med mjuka saker! Jag brukar köpa mjukleksaker på loppis till min varg, just för att han ska få utlopp för detta. Leksaker kan man få för en femma styck, gäller bara att se till att de är såna med sydda ögon och nos, eller så får man sprätta bort knappögonen, så vovven inte får i sig dem.
    Men vad är det med huset? Det ser ju ut som huset är delat på hälften och ihopfogat med lite avstånd sen.
    Pussa mördar-Emma!
    hulda

    SvaraRadera
  6. Cici
    Ja klotsarna var faktiskt kul. Dagisbarnen gillade dom också.

    SvaraRadera
  7. Synnöve

    Ja bageriet är bra att ha till hands. Oj vad kallt ni har, så kallt har vi inte på långa vägar ännu

    SvaraRadera
  8. Hulda

    Ja Emma slaktar alla sina nallar...ha ha....hon är tokig i att riva sönder dom.

    Vad det är med huset?

    Hittade en nästan "kopia" av mina föräldrars hus.....lustigt...så skulle se om de märkte om det var deras eller om de visste om kopian...ha ha

    SvaraRadera