tisdag

Maxi-Yatzy och Ikea

Häromkvällen blev det en runda Maxi-Yatsy....

Här tror A att hon skall vinna...ha ha.....
vilket hon också gjorde...hmmm.

Här fick någon av oss en KÅK....yesss!!

Miniräknare är bra....hmm låt se....jodå A vann.

I går var vi på Limhamnsfältet och det var kallt och ruggigt väder.

Badbryggorna ligger öde och stilla. Havet är mer levande mer än någonsin.

Emma älskar att springa här nere och här har hon fått spår på en gammal strumpa eller vante som någn glömt.....hon väntar på att vi skall försöka ta hennes kap.

"Husse har godis" tänker Emma. Bäst man slutar skälla så man får en godisbit.

En kaja seglar i skyn, men kämpar med motvinden.

Emma tokgräver i ett kaninhål.

Efter en stunds friskluft vid stranden blev det mat på IKEA.
Denna radda med gosedjur hade Emma säkert gillat.
Jag köttbullar och A kyckling...mums.

Utsikten från IKEA och utöver Svågetorp.....

Restauranten på IKEA....och jag får skåla med Fanta eftersom jag skulle köra.

4 kommentarer:

  1. Härliga promenader, som vanligt! Men är Emma bra i benet nu? Och vad kul att se att ni spelar Yatzy. Det gör nämligen min gubbe och jag också när andan faller på. Och Fia med knuff och Alfapet. Det är mysigt att sitta och spela och kanske dricka ett glas vin till. Och jag vill vinna!
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Hej Hulda

    Ja vi äslakr våra promenader. Malmö är ju inte så hemskt som det utmålas att vara. Här är faktiskt underbara ställen att vandra på.

    Emmas ben är bra, men hon har "rakadade spiror" ännu he he......

    Tyvärr så spelar inte så många sällskapspel mer, men de vet inte vad det missar. Att tillsammans sitta och ha kul vid ett bord med kanske något gott i närheten. Förr spelade vi många i släkten när någon av oss barn fått nått spel.....det var skitkul.

    Datorspel i all ära...men inget är som ett riktigt sällskapsspel.

    SvaraRadera
  3. Och här är det bara och endast jag som vill spela spel och det är inte så himla kul att spela själv hela tiden.....men vad gör man!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snäckskalsdalen

    Ja fy...att vilja vara ensam om att spela spel.....kan ej vara kul.

    SvaraRadera