onsdag

Snön har kommit/En fin gåva

I går när jag åkte till jobb föll lite snö,
men inte trodde jag att denna skulle lägga sig.
Nu i morse såg jag att den hade gjort det. Vitt och fint.

Vid busskuren hade bänken snöat in.

Så här mycket kostar biljetten mellan Vellinge och Malmö. Det var min allra sista natt här i Vellinge.....nu har jag bara en eller två dagar kvar här.

Från bussen tog jag denna vinterbild.

Det här fick jag av familjen i Vellinge. Orrefors glas och två ljusstakar jag inte lyckats se vem som gjort. Tuffa saker!!!

Ljusstakarna är kanske lite stela i design, men tuffa ändå på något vis.

Kaffeälskare som jag är kommer jag dricka ur dessa.

2 kommentarer:

  1. Men du, så himla kul är det väl inte med snö? Jag och gubben funderar ju på att flytta till Skåne när vi blir pesnionärer, just för att få kortare snöfattiga vintrar! För vi är så less, så less på snö!
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Hej

    Många tror ju att Skåne aldrig sett snö...när vi väl får snö blir det så ovädersaktigt att de långt upp i Sverige inte förstår skillnad på vår vinter och deras. Grannar till mina föäldrar kom från Nässjö och klagade över att dom aldrig mer skulle få ö....den vintern blev det snö, snöstorm, och isigt och kallt......de funderade med en gång att flytta tillbaka...ha ha

    SvaraRadera