fredag

Lite blannat mojs!!! (Skånska)

Tidigt i morse så var det lite vitt på marken ute i Oxie, där jag numera jobbar.

Från Parkskolans gård i Malmö. Hyreshuset sticker upp bakom skolans byggnad.

Hos sjukgymnasten i dag. Barnens Briotåg är uppbyggt.

Efter jobb i dag vid Södervärn, där jag ändå bytte buss kom en ambulans i full karriär.Trodde den skulle bli bättre på bild...grrr.

Vi tog en biltur i stan på kvällen och tankade då samtidigt.

I dag var bensinen billigare....12.42 litern för 95 oktanen.

4 kommentarer:

  1. Det snöade hos oss i morse, sen höll det upp och nu snöar det igen! Vintern är nog på väg.....Trevlig helg, kram

    SvaraRadera
  2. Snäcksalsdalen

    Ja jag längtar till snön. Men oftast får vi i Skåne snö under januari-mars månaderna.....hmm...

    SvaraRadera
  3. När jag växte upp i Stockholm sa vi ofta "grejsimojs" men vad det uttrycket kom ifrån har jag ingen aning om.

    SvaraRadera
  4. Cici

    Ja det finns ord och utryck som man inte har en aning om varifrån de kommer....men kul att uttala och använda....

    SvaraRadera