fredag

En tur till Lomma

I dag tog jag och min sambo med oss vovven i bilen och körde till Lomma. Det ligger en bit utanför Malmö. Här finns en stor butik med bara mat och saker till djur. Min sambo står och studerar olika godis saker. Butiken är stort som ett stall och utanför finns livs levande getter och grisar.


Här hänger massor av leksaker som i klasar. En fröjd för våran vovve och hon vore här nu. Men hon fick sitta snällt i bilen på parkeringen.



De här små krabaterna är både nyfikna och rädda då jag skulle plåta dom. Söta. Men aja baja.....köp dom inte som julklappar till barnen som sedan inte bryr sig om dom.



Burar och terrarier står uppraddade. Här får man verkligen gå länge och titta. Det vimlade verkligen av smådjur.




Tillbehör har dom också. Små krypin till hamstrar och marsvin.




Dessa små undulater flaxade som galningar i buren. Sjöng sött med sina runda små kinder. Dessa var också väldigt nyfikna på vem vi var.




Herr Papegoja satt där på sin gunga så ståtligt. Vackra djur och mycket snälla. Men fingrarna fick man ändå hålla utanför buren. Vi hade en gång en sådan här när jag bodde hemma men vi hade inte den länge. Trodde det var en hane och en dag ploppade ett ägg ut. Anton hette den.


Efteråt åkte vi in om Lund och tog med vovven på en prommenad i stadsparken där. Det var grymt skönt vårväder och man till och med svettades.



Caféet i stadsparken har ej öppnat ännu....men mysigt är det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar